Sunt egoist!


V-aţi întrebat vreodată ce înseamnă să fim egoişti? Care dintre voi se consideră egoist?

Eu am fost întrebat acu ceva timp şi am zis: Eu? Eu nu sunt egoist.

Abia după aceea mi-am dat seama: hey, sunt egoist. Toţi suntem, asta e o lege a naturii.

Hai să vedem întâi ce este egoismul: conform dexonline:

EGOÍSM n. Trăsătură morală care pune mai presus de toate interesele personale; iubire excesivă de sine. /<fr. égoïsme

Oare nu punem toţi înainte interesele personale? Orice am face, nu ne gândim întâi la noi? Cred că ăsta a fost modul naturii de a perpetua speciile. Fiecare individ al fiecărei specii de pe lumea asta caută să-şi satisfacă întâi interesele personale.

Numai că interesele personale diferă de la persoană la persoană. Unii se simt bine ajutându-i pe alţii. Şi îi ajută. Dar tot egoişti sunt, pentru că îi ajută pentru a se simţi fericiţi, nu pentru că ceilalţi au nevoie de ajutor. Egoismul este sursa altruismului mult apreciat.

De ce societatea a devenit atât de ipocrită încât să condamne un lucru care ne caracterizează ca fiinţe vii: egoismul?

11 comentarii

  1. De ce societatea a devenit atât de ipocrită încât să condamne un lucru care ne caracterizează ca fiinţe vii: egoismul?

    Păi de ce nu ar acuza?
    Noi acuzăm deoarece vedem că cei de la putere fură. Sunt egoişti. Vrem şi noi :))

  2. poi numai cei de la putere fură?

  3. Clar nu numai cei de la putere fură…TOATĂ LUMEA FURĂ, mai mult sau mai puţin, conştient sau inconştient. Dar şi pe tema furtului se pot scrie…cărţi

  4. te rog, modifica-mi url-ul in bloglist.

    m-am mutat pe http://www.gandlicitat.ro

    multumesc !

  5. toti suntem,ai dreptate

  6. Eu nu sunt egoist 🙂 [-x

  7. sunt prea egoista sa iti dau sufletul meu….
    na ca sunt egoista :))

  8. 🙂 Foarte egoistă eşti…

  9. stiu….


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

