Copii


by iullyan
via Crisia, Visurât, Arhi

Sunt o mamă bună, rea;
Asta e menirea mea,
De copil eu îngrijesc,
Şi pe el îl dădăcesc.

Copilu’ meu e cel mai scump,
Nu ştie de bătaie,
Însă ştie de cuvânt.
N-are nici o vânătaie.

Mult îl mai iubesc pe el,
Dar mă supăr câteodată,
Când fusta-mi trage în hotel
Dar îmi trece deodată.

Eu atunci îl rog frumos,
Să fie mai cuminte
Să nu arunce colţuros
Lucruri. Ci să ia aminte

Şi dacă-i spui tu ceva,
Şi stresezi copilul…
În cap cu poşeta mea
Primi-tu-vei chinul.

33 comentarii

  1. Asa un copil cuminte mi-am dorit si eu, dar nu s-a potrivit socoteala….

  2. :))

  3. Interesant. Copii sunt atât de frumoşi, cred că sunt cea mai mare comoară a unuei mame. Eu una nu cred că o sa consider vreodată că un copil nu este cuminte, ci o sa consider că am un copil cretiv.
    Observ deseori că mulţi copii sunt ţinuţi sub fusta mamei şi la prporpiu şi la figurat, însă sunt copiii lor- iar în aceste cazuri-care sunt cele mai multe, copiii ajung exact ca părinţii, din cele mai multe puncte de vedere.
    De mici copii sunt învăţaţi cum şi ce să facă, cum şi ce să vorbească sau nu….wow dar ce mult e de scris…m-am plictisit deja să scriu…revin:)

    • Aştept nerăbdător continuarea…

    • Poi, vezi tu… Copii de azi zunt viitorul de mâine… Dacă n-o ascultă pe mamă acum, n-o va asculta nici peste 10 ani când e la liceu şi mama îi va spune să nu se drogheze, sau să nu bată pe cineva…

  4. Păi trebuie să mă provoci să revin cu continuarea…

    • Credeam că ai mai mult de spus… comentam orice părere..

  5. nu..ma indoiesc ca vinde mai bine.. concertul asta e ceva o data la un an..sau chiar mai mult cateodata..

    iar in legatura cu poezia..e vorba despre un copil..sa zicem..moderat?..care nu face nici prea multe rele..si nu`i nici prea bun..genul de copil..mai normal?

    • Da, şi un meci România Franţa e mai rar de 1 la un an
      Este vorba de copii de acum, şi de modul cum sunt crescuţi ei..
      Copii care se conformează cu cei din posturile lui Arhi, Crisia şi visurât sunt din ce în ce mai mulţi… şi eu cred că asta ne va duce la o societate ca-n filmul ăla: Idiocracy

  6. ah..apropo…facem schimb de linkuri?..
    tocmai vroiam sa`mi fac o lista,pe blog..cu blogurile pe care le urmaresc..si m`am gandit si la blogul tau.se poate?:)

  7. Sunt prea multe de spus, tocmai de asta. (GENERALIZARE!)Copiii din ziua de azi sunt foarte individualişti, puţin cam egoişti, nu ştiu să se joace, sunt personaje secundare ale vieţii lor.
    Eu cred în „libertatea copilului” asta nu înseamnă să-l lăsăm să crească singur.
    Copilul în primii 7 ani de viaţă are nevoie de foarte multă afecţiune, foarte multă atenţie, însă nu dusă la extremă, că atunci devine prea alintat şi ajunge ca el să-şi conducă părinţii.

    Citeam cum că undeva există o comunitate, în care copii până pe la 7 ani sunt aproape în permanenţă ţinuţi lângă mamă sau tată – este foarte important contactul fizic, sunt lăsaţi să sugă când le este foame (nu au nevoie de program special), atunci când se lovesc nu sunt cocoloşiţi, ci sunt lăsaţi să înţeleagă ce anume se întâmplă.
    Oricum sunt foarte multe legate de creşterea unui copil. Oricum, fiecare şi-l creşte aşa cum vrea şi aşa cum poate, după experienţa propriei vieţi. Nu-i judec pe cei care-i observ, ştiu şi accept faptul că aşa au crescut şi ei, şi oferă ceea ce ştiu mai bine.

    • Ai dreptate jorjette, Oare ar trebui să alintăm mai puţin copii, că apoi părinţii vor urma să se supună lor…
      Dacă faci un copil, ai imensa responsabilitate de a-l creşte şi educa.

  8. Da, însă educaţia e cu două tăişuri-poate fi educaţie de tip control şi dependenţă, sau poate fi una creativă şi libertină (libertină se referă la o educaţie care să-i ofere copilului posibilitatea să facă propriile alegeri, să-şi definească personalitatea).

    • Poi eu aş fi de acord pentru o educaţie libertiună, dar când copilul face ceva (rău), să-şi dea seama că ce a făgut e greşit, şi să plătească într-un fel cu asta (gen pedeapsă)

  9. Atunci asta nu mai e libertina.Defineste termenul de „gresit” te rog!
    A gresi este o limita impusa de societate-părerea mea. Ceva bun si ceva rau la fel.Ce e bun? Ce e rau? Pentru tine poate sa spargi o cana e rau, pentru mine e o experienta, un mod de a ma amuza. Pentru cineva poate fi rau sa faci sex, pentru altii o placere. Deci, ce e bine si ce e rau? Ce e greseala si ce nu?Nu sunt decât nişte cuvinte pe care noi le-am creat pentru a ne limita, pentru a ne limita între nişte ziduri.
    El hotaraste daca e greseala sau nu. E viaţa lui. Eu intenţionez să-i arăt cum stau lucrurile. Să-i spun ce se întâmlpă într-o situaţie şi în alta. El alege.
    Astea sunt nişte reguli construite de noi oamenii, pe care eu una vreau să le depăşesc.

    • Greşit: ţipă în magazin că vrea ceva, aruncă cu vreo sticlă în supermarket, distruge ceva ce aparţine proprietăţii private, sparge un geam (intenţionat)

  10. Asta o face atunci când are un model, când e prea alintat şi e să dă mai mult decât are nevoie. Asta este „învăţat” să o facă, nu o face de la sine…şi vine de la părinţi.

  11. Da, dar poate fi influenţat de anturaj: 2 copii se întâlnesc, se împrietenesc şi spun: hai să aruncăm cu pietre în geamul maşinii vecinului…
    El n-a vzt asta la părinţi, ci doar vrea să socializeze…

  12. Sau aşa. Însă atunci când este învăţat să ia decizii singur, o să se gândească la consecinţe.
    Copii care sunt dependenţi de părinţi, continuă cu aceasta şi când devin adulţi, pentru că i nu au fost învăţaţi să se descurce singuri. Şi îşi trăiesc viaţa în funcţie de alte persoane.Când devin adulţi dependenţa se transferă, sau nu neapărat.
    Sunt bărbaţi care sunt atât de dependenţi de mame încât nici nu se mai căsătores, inconştient, mamele îi ţin legaţi de ele.

  13. Poi întăi trebuie să le arătăm că nu e bine, apoi de ce nu e bine? (pentru că dacă spargi geamul maşinii, nu mai ieşi afară o săptămână (pe el îl va deranja faptul că este pedepsit)şi nu o va mai face-o

  14. Găseşti un articol la mine: rolul părintilor in educatia copilului-scrii la search.

  15. Crezi? Va fi frustrat că tu l-ai ţinut în casă şi eventual va fi mânios!Aşa va învăţa anumite trăiri pe care el nu le are formate.Dacă îi explici cu mult calm că e posibil ca data viitoare să fie reţinut de poliţie e posibil să nu mai facă, dacă îl pedepsesti e posibil ca data viitoare sa sparga o casa.
    Daca stii sa-l educi va alege sa nu sparga geamul masinii.

  16. Nu ştiu dacă e aşa… Deşi ar putea fi, nu m-am gândit niciodată la asta…
    Am citit postul tău aici, şi se referă la copii mai mari şi la părinţi…

  17. Interesant dialog, dragii mei ..l-am citit cu interes si am dat dreptate cand unuia cand altuia, cand la amandoi…dar va spun in calitate de parinte ca lucrurile sunt cu mult mai complicate…daca ai ceva control asupra unui copil pana la 7 ani, din momentul in care merge la scoala lucrurile se pot schimba( nu e regula generala, dar se intampla)…si cand parintele e ocupat trei sferturi din zi, putin timp mai ramane pentru educatia lui…poti doar sa-i spui ce e bine si ce pare a fi rau, sa-i expui consecintele…Vor asculta poate, dar in momentul cand se vor vedea din nou singuri, ecoul vorbelor mamei s-ar putea sa fie de mult pierdut in neant…!

  18. @Aurelia… Eu vorbesc din presupuneri… Aşa cred eu c-ar fi bine… Îmi dau seama că tu dacă ai trecut prin ele le-ai văzut mult mai bine… Dar tot cred că dacă i-ai dat o educatie bună, nu îţi va face probleme nici la şcoală… Problema cea mare e că timpul nu prea ne ajunge în lumea de azi…

  19. Aşa este Aurelia, sunt mai complicate, eu vorbesc din toată cunoştinţa mea teoretică care există, din cursurile de psihologie a copilului, însă nu totul e doar teorie. Însă cam aşa intenţionez să-mi cresc copilul, cât mai imparte de limitele impuse de societate.
    Fiecare are dreptate în felul său în funcţie de experienţele proprii, cel puţin eu asta cred.

  20. „cât mai departe de limitele”-corectare

  21. Cât mai departe de limitele societăţi… sună bine… Dar de ce limite crezi tu că ar trebui să fie departe?

  22. Sunt foarte multe.Limite se referă la „nu fa aia ca nu e bine”, aia trebuie facut asa, trebuie sa te faci doctor, daca nu faci aia esti prost sau nu stiu cum ,daca ai bube pe fata esti urat, daca ai haine mai vai de capul lor esti un nimeni, daca iti faci parul nu stiu cum pentru ca iti place esti nu stiu cum…astea sunt limite, judecati care ne influenteaza viata si nu ne lasa sa ne manifestam dupa cum vrea spiritul nostru. Mie nu-mi place să judec oamenii, ci să îi iau aşa cum sunt, pentru că oricum ar fi, ei sunt frumoşi.

  23. Majoritatea limitelor prezentate de tine sunt „tradiţionale”, şi da, şi eu le urăsc: părul (lungimea lui), hainele, stilul, „tre să te faci”, e urât aşa, nu e frumos aşa…

  24. Lista este lungă.Astea de mai sus sunt puţine..mai sunt altele..concepţii, idei, mituri.Să nu mai vorbim de frici-apropo de articolul scris de gând_licitat.
    Sunt foarte multe frici care iau naştere la copii, din cauza celor auzite.
    Plus am auzit tot felul de „daca esti rau te dau la tigani” sau daca nu taci eu te omor…adica copilul ala va fi traumatizat. Astea sunt tot niste limite. Sunt o buna metoda de a-i controla, dar în acelasi timp de a-i face vulnerabili.

  25. Şi, în modul ăsta mai urâm şi ţiganii…

  26. Păi nu sunt tot oameni ca şi noi?Copii sunt învăţaţi să-i respingă, şi ei la rândul lor sunt învăţaţi să facă altele…şi nu numai ţiganii. Persoanele care au deficienţe, cei cu nevoi speciale, cam toţi au câte ceva…din punctul de vedere al societăţii, trebuie să gândeşti într-un anume fel-ca majoritatea, dacă nu ori eşti nebun, ori eşti anormal, ori cu siguranţă ai ceva.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

